Eerste week - Reisverslag uit Málaga, Spanje van Fenna - WaarBenJij.nu Eerste week - Reisverslag uit Málaga, Spanje van Fenna - WaarBenJij.nu

Eerste week

Door: fenna92

Blijf op de hoogte en volg Fenna

20 Juli 2012 | Spanje, Málaga

¡Hola! Hier dan eindelijk m'n eerste reisverslag vanuit het muy zonnige Málaga! Ik slaap in een supermooi huis samen met 4 Duitsers (2 van 16, 23 en 46) en 1 Deense (18). We hebben mooie kamers en het zijn allemaal leuke mensen. Monica (de vrouw van 46) is hier al 7 of 8 keer geweest dus die kan ons helpen en die vertaalt heel veel voor ons, bijvoorbeeld de tv want alles is in het Spaans, zelfs The Simpsons. Maar zij gaat zondagochtend weg dus dat is wel jammer. Morgen gaat ook Katja naar een ander huis omdat zij maar één week zou blijven maar ze heeft een week bijgeboekt. Dus nu komen er denk ik 2 of 3 nieuwe mensen naar het huis zondag. Iedereen hoopt dat het meisjes zijn en geen mannen hahaha. Vandaag is de cleaning lady geweest, wij dachten dat ze zondag zou komen dus het was heel raar (maar heel fijn) dat onze bedden waren opgemaakt en de badkamer heel schoon was en alle afwas gedaan was (mensen zijn echt lui, ik maak elke keer dat ik douche de vloer helemaal droog en schoon maar ik en Monica zijn de enige die dat doen).

Toen ik zondag aankwam ben ik met Amanda (m'n roommate) naar het strand gegaan en hebben we gezwommen en tortilla en octopus gegeten. Maandag gingen we naar school om 8.30 en gelukkig hadden we zondag al gezocht naar de school want anders moesten we helemaal heel vroeg vertrekken. Het is ongeveer 10-15 minuten lopen maar het is boven aan een berg dus dat is echt heel zwaar 's ochtends, want het is dan al 25 graden ofzo. Op school hebben we een paar Italianen leren kennen, Giulia, Flaminia en Emanuele. Zij kunnen al heel goed Spaans maar niet zo heel goed Engels, heel raar. Emanuele praat heel grappig, in plaats van 'jellyfish' zegt hij 'jellyfiesj' en hij is heel trots dat hij het nu eindelijk goed kan zeggen haha. Woensdag zijn we met die meisjes naar de stad geweest alleen kwamen zij pas om 2 uur in plaats van 22:00, best vervelend maar dat is blijkbaar echt niet raar voor hun. 's Middags zijn we wezen shoppen en het is echt supermooi in het centrum, ik heb daar wat toeristen dingetjes gekocht en een buskaart (een soort ovchipkaart alleen hoef je niet uit te checken) en nog 2 shirtjes en een shortje.

Gisteren zijn we met een groepje gaan eten op het strand en daar heb ik paella gegeten en dat was echt super lekker. Eerder hadden Amanda en ik al sardinas gegeten en met citroen is dat echt heel lekker en je krijgt ongeveer 6 sardientjes voor €2,50! Alles is echt heel goedkoop.

Op school hebben we elke dag een andere leraar, maandag hadden we Gonzalo en hij was heel aardig en grappig en legde alles rustig uit, hoe je bepaalde letters uitspreekt enzo. Dinsdag Lorenzo, hij is heel aardig maar praat heel snel en is een beetje onduidelijk, voor iedereen was het een beetje te snel. Woensdag hadden we Isa en zij is heel grappig en legt alles heel goed uit, de meeste woorden tekenen ze op het bord om te zeggen wat het betekent maar dat kan ze niet zo goed dus dat was grappig. Gisteren hadden we Nico, hij heeft ons het verschil tussen hay en estás geleerd en dat is best moeilijk maar hij heeft het heel goed uitgelegd dus dat is fijn. Ik was heel moe omdat ik pas om 4 uur sliep de avond ervoor maar ik wilde wel gaan, Amanda is thuisgebleven. Vandaag hadden we Antonio en hij kon m'n naam maar niet onthouden haha en we moesten woorden raden die hij ging omschrijven, dat was nog best moeilijk.

Op school kun je elke dag een broodje bestellen en ik eet eigenlijk elke dag een broodje tonijn. We zijn ook gaan beachvolleyballen en dat was heel tof. Vanavond gaan we in het centrum tapas eten en karaoke met Lorenzo en mensen van school en daarna uit dus daar heb ik heel veel zin in. Nu ga ik even wat eten en daarna naar het strand met Amanda, Katja en Max. Ieidereend kan hier trouwens Italiaans en Duits, echt raar maar bijna geen Engels.

Ik vergeet vast iets te vertellen maar het is al een superlang verhaal dus de volgende keer komt de rest!

¡Hasta luego!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Málaga

Málaga

Taalreis

Recente Reisverslagen:

25 Juli 2012

Week twee

20 Juli 2012

Eerste week

14 Juli 2012

Bijna weg
Fenna

Actief sinds 28 Juni 2012
Verslag gelezen: 322
Totaal aantal bezoekers 3940

Voorgaande reizen:

15 Juli 2012 - 25 Augustus 2012

Málaga

Landen bezocht: